måndag 19 maj 2014

Vad händer i mig?

Det är jobbigt att försöka förklara för någon som är helt "grön" på det här med depression. Svårt att förklara så mottagaren förstår vad jag vill ha fram. Svårt att hitta de rätta orden, svårt att tänka om , om det skulle vara så att mottagaren inte hänger med. Jag blir frustrerad på mig själv och mottagaren kan säkert känna en viss förvirring. 

Jag har försökt tänka tillbaka på förra depressionen. Då levde jag själv, hade inga djur eller någon annan i livet. Kanske var det som gjorde att jag klarade mig med den hjälpen jag fick och lyckades ta mig ur det ganska fort (allt är ju relativt).
Denna gången känns det som om jag har gått ner mig djupare och det blir extra jobbigt när det finns de som är beroende av mig. Ebbe och Sorro blir drabbade när inte Nicklas är hemma. Det skäms jag för! Det är inget jag kan kontrollera och det går upp för mig i efterhand vad det var som hände och då får min självkänsla sig en rejäl käftsmäll. Den där självkänslan är skadad och det är svårt att laga. Men det ska gå och jag tänker jobba upp den! Det är inte det att jag slår de utan jag gapar och skriker, gråter, för att de är där. 😢😰

Jag har bättre dagar och jag har sämre dagar. Sen kan jag ha dagar som är väldigt svajiga. Jag får lätt huvudvärk och blir trött, värmen gör nog sitt också. Men det där med att huvud och hjärta för tillfället inte är sammankopplat gör det jobbigt. Jag kan inte alltid tänka klart och jag får inte alltid fram orden. Det fastnar i huvudet och tar sig inte...väldigt frustrerande!

Helgen nu har varit ganska bra. Med diverse aktiviteter, men jag har varit väldigt trött. Jag hade lite kalas i lördags för att familjen skulle få fira mig. I present fick jag en cykelkärra och en sodastreamer! 😃😄 helt perfekta presenter tycker jag! Tack än en gång! ❤️

Jag har blivit väldigt rädd för djur. Tidigare så vad jag inte alls rädd och gillade det! Men idag så är jag rädd för det jag tycker så mycket om! Vet inte varför? Om det har att göra med att min självkänsla och mitt självförtroende inte är vad det har varit eller om det är något annat vet jag inte. Men jag tycker det är väldigt tråkigt att det har blivit så. Framförallt med tanke på framtiden...

Ska nu försöka sova igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar